مرز زمینی سرو(مرز ایران-ترکیه)

مرز گمرکی و ترانزیتی سرو، در ۵۵کیلومتری شهر ارومیه واقع می‌باشد.این مرز از سرحدهای زمینی سه‌گانه ی ایران و ترکیه می‌باشد. پایانه مرز سرو به نام شهر سرو نام گذاری شده است. مراکزخرید پوشاک ترک باعث شده که همه روزه مسافران زیادی از تمام نقاط کشور برای خرید کالاهای ترک به این شهر مرزی مسافرت کنند.

مرز زمینی سرو
مرز زمینی ایران ترکیه مرز سرو

مسافت شهر ارومیه تا مرز سرو حدودا 1 ساعت بوده و از مرز سرو تا شهر وان ترکیه حدود 3 ساعت می باشد.  این مرزبرای مسافرینی که با ماشین شخصی مسافرت میکنند، زیاد مقرون به صرفه نخواهد بود.به این دلیل که بیشتر زمان مسافرت خود را در خاک ترکیه سپری می کنند.به علاوه مجبور به سوخت گیری در خاک ترکیه بانرخ بالا خواهند بود.

با پیمودن مسافت 40 دقیقه از مرز سرو تا فرودگاه شهر یوکسکوا میتوانید از نرخ بسیار مناسب سفر هوایی ترکیش ایرلاین بهره مند شوید.

فعالیت پایانه مرز زمینی سرو 24 ساعته می باشد.

شعبه بانک ملی با قابلیت سامانه تبدیل ارزهای خارجی به ریال در این پایانه مستقر شده است. مصوبه طرح جامع پایانه مرزی سرو با استقرار سامانه هوشمند نوبت دهی، پارکینگ‌ وسرویس‌های بهداشتی اجرایی شده است. همچنین مصوبات تسهیل و روان سازی امورات و تجهیز پایانه مرزی سرو به ژنراتور تأمین برق اضطراری جهت پیشگیری از مشکلات ناشی ازقطعی احتمالی برق نیز اجرا شده است.مصوبه دیگر کنترل و پایش سوخت کامیون‌ها نیز با راه اندازی سیستم دیجیتال اندازه گیری به طور کامل اجرایی شده است.

میزان بار مجاز هر مسافر به چه صورت می باشد ؟

مقدار بارهر مسافر25 کیلو بوده و می تواند آن را با خود عبور دهد.  در صورتیکه بار همراه مسافر بیش از حد مجاز باشد، احتمال توقیف آن وجود دارد.

امنیت پارکینگ مرز زمینی سرو ارومیه

پارکینگ این مرز مجهز به دوربین بوده و بصورت روباز و خاکی می باشد. ولی در کل نظارت بر روی این پارکینگ در سطح مطلوبی می باشد .شما می توانید وسیله شخصی خود را در آن با خیال راحت به امانت بسپارید . قطعاٌٍ با مراجعه زودتر به پارکینگ ( ساعت 8 صبح ) میتوانید جای مناسبی را برای ماشین خود جهت پارک پیدا کنید.

 مزایای استفاده و عبور از مرز زمینی سرو ارومیه

  • مرز زمینی سرو ارومیه ۲۴ ساعته فعال است اما مناسبترین زمان گذر از مرز سرو روز می باشد.
  • مرز سروبعد از مرز بازرگان ، پرتردد ترین مرز زمینی ترکیه بوده و بر خلاف مرز زمینی رازی امکان عبور تمام خودرو ها از جمله اتوبوس و تریلی را نیز دارد.
  • شهر ارومیه فاصله ای یک ساعته با این مرز داشته و برای مسافرینی که از سمت جنوب کشور به مقصد ترکیه مسافرت میکنند ایده آل است .
  • قبل ازرسیدن به مرز بازارچه مشترک سرو استقرار داشته و گزینه خوبی برای مسافرینی که قصد سفر به ترکیه را ندارند اما قصد خرید (به ویژه پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی ترک و همچنین انواع شکلات و شوینده های ترک) را دارند می باشد.
  • پس از عبور از مبادی خروجی مرز سرو با طی مسافت حدوداٌ 40 دقیقه ، میتوان از شهر یوکسک اوا ترکیه نیز دیدن کرد.فرودگاه این شهر بهترین گزینه برای آنانی می باشد که قصد سفر با ایرلاین معروف ترکیه یعنی ترکیش ارلاین به شهرهای استانبول و آنکارا با نرخ بسیار مناسب را دارند می باشد. پرواز یوکسکوا به فرودگاه جدید استانبول با این ارلاین به طور مستقیم و همه روزه انجام میشود.همچنین پرواز یوکسکوا به شهر آنکارا ، پایتخت ترکیه نیز مستقیما انجام می شود.

 معایب استفاده و عبور از مرز سرو

از آنجاییکه بیشتر مسیر تا شهر وان درخاک ترکیه سپری می شود، همچنین در صورتیکه مسیر برگشت شما نیز از همین مرز باشد، احتمالا مجبور به سوختگیری در داخل ترکیه با نرخ بالاخواهید شد.درغیر اینصورت برای مسافرینی که بدون خودروشخصی سفر میکنند، در طول روز ون هایی در مرز هستند که می توانند با کرایه 60 تا 70 لیر شما را تا فرودگاه یوکسکوا وهمچنین کرایه بین 120 تا 150 لیر تا شهروان برسانند .

بازارچه مرزی سرو

با وجود آنکه سرو جاهای دیدنی بسیار زیبا و تماشایی دارد؛ اما اکثر مسافران فقط به‌قصد خرید عازم سرو می‌شوند. اگر اهل طبیعت‌گردی باشید، می‌توانید به دل کوهستان و دشت‌های وسیع بزنید و از معاشرت با طبیعت نهایت لذت را ببرید. با وجود این، اکثر مسافران عاشق گشت‌و‌گذار در میان بازارچه مرزی سرو هستند. همان طور که اشاره کردیم، این شهر در نزدیکی مرز ترکیه و شهر وان قرار دارد. به همین خاطر همه‌روزه ماشین‌های باربری بسیاری از ترکیه وارد این شهر می‌شوند.

بازارچه مرز زمینی سرو درفاصله یک کیلومتری گمرک این شهر و رو‌به‌روی پمپ بنزین قرار دارد.این بازارچه از ترکیب چندین و چند مجتمع تجاری بزرگ و کوچک به وجود آمده است. این منطقه نیز به‌نوعی جزو مناطق آزاد به حساب می‌آید و خبری از گمرک نیست. در نتیجه اجناسی که در بازارچه مرزی سرو عرضه می‌شوند، قیمت مناسبی دارند. از طرف دیگر می‌توانیم درباره اصالت این محصولات آسوده‌خاطر باشیم.این بازار محدود به کالای خاصی نیست. اما اکثر مشتریان به‌دنبال خرید پوشاک یا لوازم آرایشی و بهداشتی هستند. گفتنی است مغازه‌های دیگری همانند کفش و کتانی، اسباب‌بازی یا شکلات و خوراکی نیز در این بازارچه حضور دارند.

گمرک مرز زمینی سرو

گمرک سرو در مجاورت گمرک «اسن‌دره» ترکیه قرار دارد . گفتنی است بیشتر کالاهای خروجی از گمرک سرو به کشورهای آسیای میانه، ترکیه، گرجستان، عراق و حتی برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

شعبه این گمرک در تاریخ 23 بهمن ماه 1393 تاسیس و شروع به فعالیت کرد. گفتنی است، سرو بهترین کریدور تجاری و بازرگانی منطقه در مقایسه با مرزبازرگان و مرزتمرچین است. مرزسرو بهترین گزینه برای انجام معاملات تجاری و انجام همکاری‌های اقتصادی با ترکیه و اروپا محسوب می‌شود.چون فاصله کمی بادو مرکزاستان ارومیه و تبریز دارد.

فاصله تهران تا مرز زمینی سرو چند کیلومتر است؟

فاصله تهران تا این مرز 960 کیلومتر می باشد.

تماس با مرز زمینی سرو

شماره تماس مرز زمینی سرو 04432444294 می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *