آشنایی با کشور چین(در سفر به چین)

نقشه چین

چین به عنوان پهناورترین کشور در آسیای شرقی، به کشور چشم بادامی های کوتاه قد معروف است. کشور چین در زمره تمدن های اولیه قرار دارد. زمانی که تمدن هایی همانند مصر و بابل به علت نزدیک بودن به آب های شیرین و خاک حاصلخیز در بهترین مناطق جهان تشکیل شدند کشور چین به علت موقعیت مطلوب و گستره وسیع نیز شکل گرفت. سفر به چین پر از ماجرا های جالب است. 

دیوار چین در سفر به چین

این کشور از زمان های دور تاکنون به عنوان یکی از مهم ترین ابعاد اقتصاد جهانی و بین المللی شناخته می شود. نیروی کار و کارگر تاثیر بسیار زیادی بر رونق این کشور داشته است، به گونه ای که تبحر و روحیه خستگی ناپذیر کارگران چینی در تمام جهان زبانزد است.

 

کشور چین از حکومت های متعددی تشکیل شده است. پهناور بودن این کشور در کنار حفظ آزادی و حق بیان مردم در نقاط مختلف باعث شده تا حکومت های کمونیستی، سوسیالیستی و تک حزبی بر مردم سلطنت داشته باشند. این امر تاثیر بسیار زیادی بر حفظ صلح و آرامش در میان جمعیت چین داشته است.

بازدید از کشور چین(در سفر به چین)

شهر پکن در سفر به چین

پایتخت کشور چین(در سفر به چین)

کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین شناخته می شود؛ پایتخت این کشور پکن نام دارد و امروزه یکی از محبوب ترین نقاط جهان برای تفریح و سرمایه گذاری محسوب می شود. پکن در زبان ماندارین (زبان رسمی در کشور چین) به صورت بچینگ تلفظ می شود. این شهر یکی از بزرگترین شهرهای کشور چین محسوب می شود و در سال 2014 بیش از بیست و یک میلیون نفر جمعیت داشته است.

شهر شانگهای در سفر به چین

پکن مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی چین است و با اندکی ارفاق می توان آن را به همراه شانگهای به عنوان مرکز تجارت و اقتصاد این کشور قلمداد کرد، چرا که امروزه مرکز اغلب فعالیت های تجاری در شهر شانگهای بوده و این شهر ملقب به مرکز تجارت و رشد اقتصاد داخلی و بین المللی کشور چین است.

جاذبه های چین:

مکانهای شگفت انگیز و دیدنی کشور چین

کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین،با حدود ۹٫۶ میلیون کیلومتر مربع سومین یا چهارمین کشور وسیع دنیا و دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خاکی (بدون احتساب آب‌های داخلی) است. این کشور با بیش از ۱٫۳ میلیارد نفر سکنه‌ پرجمعیت‌ترین کشور دنیا نیز می باشد. پایتخت کشور چین ، پکن است.

چین چشم‌انداز طبیعی متنوعی دارد، از استپ‌های جنگلی و بیابان‌هایی چون گبی و تکله‌مکان در ناحیهٔ خشک شمالی نزدیک به مغولستان و سیبری ِ روسیه تا جنگل‌های زیرگرمسیری در سرزمین‌های مرطوب جنوبی نزدیک به ویتنام، لائوس و برمه. مناطق غربی کشور ناهموار است و رشته‌کوه‌های هیمالیا و تیان شان مرز طبیعی آن را با هند و آسیای میانه ترسیم می‌کنند. در مقابل، نواحی شرقی این کشور کم‌ارتفاع است و با ساحلی به طول ۱۴٫۵۰۰ کیلومتر در جنوب شرقی با دریای جنوب چین و در شرق با دریای شرق چین همسایه‌است که در سوی دیگرش تایوان، کره و ژاپن قرار گرفته‌اند.

تمدن چینی یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است و این تصاویر ثابت خواهد کرد که یکی از زیباترین ها هم هست. اگر خواستید به چین سفر کنید، پکن، شانگهای و ژیان را حتما باید ببینید. در سفر به چین  دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه و قصر تابستانی را در پکن خواهید دید. شانگهای یکی از کلان شهرهای مشهور جهان با خط افق خیره کننده است. با ما همراه باشید تا سفری مجازی به کشور زیبای چین را تجربه کنید و مکان های دیدنی این کشور را بشناسید.

  • دیوار بزرگ چین:سردر ورودی دیوار چین

“هیچکس نمی تواند یک قهرمان واقعی باشد، مگر اینکه بر روی دیوار بزرگ باشد”. به گفته مردمان چین، که به وضوح نشان دهنده اهمیت توجه چینی ها به این بنای تاریخی منحصر به فرد است. طول این دیوار بیش از 6000 کیلومتر از قلعه Shanhaiguann در شرق به Jiayuguan در غرب است.

  • شهر ممنوعه و کاخ امپریال، پکن:

بزرگترین و مهمترین ساختمان چینی شهر ممنوعه است که همچنین به عنوان کاخ امپراتوری شناخته می شود. در قلب پکن قرار دارد و باید در هنگام بازدید از کشور چین مورد توجه قرار گیرد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *