بررسی های باستان شناسی در شهر وان ترکیه نشان می دهد که تاریخ سکونت انسان ها در این منطقه حداقل تا 5000 سال قبل از میلاد برمی گردد. وان به انگلیسی Van در واقع پایتخت پادشاهی اورارتوی در قرن 9 قبل از میلاد بود.

جاذبه های تاریخی شهر وان

کتیبه های موجود از داریوش بزرگ در این شهر و وجود قلعه های متعدد نشانگر نزدیکی تاریخ این شهر با کشور ایران است.

در این مقاله می‌خواهیم با هم یک سفر به شهر وان ترکیه داشته باشیم و در مورد جاذبه های دیدنی این شهر بیشتر بدانیم توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نمایی از شهر وان

تاریخچه شهر وان

شهر وان ترکیه با تلفظ ارمنی Wan. شهر وان در واقع محل تلفیق دو فرهنگ دو کشور ترکیه و ایران است. آن چه که این شهر را در چند دهه اخیر به شهرت رسانیده  ویژگی های تاریخی آن است. اغلب مسافران هنگام سفر به شهر وان ترکیه در مورد کتیبه های خط میخی، ویرانه های ارگ های مختلف و … سخن می گویند بر اساس آخرین تحقیقات این کشور مدت زیادی تحت فراوانروایی هخامنشیان بوده است.

چندی بعد این شهر تحت تسلط رومیان و اعراب درآمد اما طولی نکشید که این کشور برای مدتی به نقشه ایران پیوست. در گوشه گوشه های این شهر هنوز هم آثار باقی مانده از جنگ های جهانی موجود است. تاریخ معاصر نشان می دهد که شهر وان در پی مسائل داخلی دوباره به کشور ترکیه واگذار شده است.

امروزه نزدیکی ایران و این شهر سبب شده تا تعداد زیادی از ایران مشتاق سفر به شهر وان ترکیه باشند.

به طوری که عمده اقتصاد این شهر پس از فروش پوست، غلات، میوه ها و سبزیجات بر محور گردشگری می گردد.

طبق سرشماری سال 2023 حمعیت وان چیزی در حدود 556 هزار نفر است.

مساحت این شهر یک کیلومتر و 938 متر مربع است. این شهر که به گربه های پشمالو و سفید خود معروف است،

وان شهری در قسمت شرقی ترکیه است که هر ساله بستر تور شهر وان را برای گردشگران فراهم کرده است.

دریاچه وان(در شهر وان)

دریاچه وان بزرگترین دریاچه در منطقه آناتولی شرقی ترکیه که دارای مساحتی 3000 کیلومتر مربع است

گرچه وان شهری کوچک است اما با این حال هنوز هم جاذبه های مخصوص به خود را دارد. در این جا به صورت مختصر با بهترین دیدنی های وان آشنا می شویم:

دریاچه وان | Van Lake: دریاچه وان، بزرگ ترین دریاچه کشور ترکیه است که وسعتی در حدود ۳,۷۵۵ کیلومتر مربع را می پوشاند دیدنی های باستانی و بقایای تاریخی در این جزایر انتظار شما را می کشند و می توانید گردشی بدیع از تاریخ و طبیعت را رقم بزنید.

وان ای وی ام | مرکز خرید محبوب

کتیبه خشایارشاه در وان | یادگاری از هخامنشیان

قلعه وان | Van Fortress: قلعه باستانی و سنگی وان قدمتی در حدود 3300 سال دارد و از بزرگترین نمونه ها در نوع خودش محسوب می شود. با یک ون سواری کوتاه به راحتی می توانید خود را به این قلعه برسانید.

کتیبه خشایارشا ه در شهر وان | Inscription of Xerxes:

کتیبه خشایارشا، کتیبه ای سه زبانه است که ابتدا به دستور داریوش بزرگ ساخته شد؛ اما در زمان خود او، هیچ گاه کار ساخت آن به پایان نرسید و در نهایت خشایارشا ه، فرزند او فرمان تکمیل کتیبه ها را داد. این کتیبه ها در ارتفاع ۲۰ متری از سطح زمین قرار دارند و بر روی آن ۲۷ سطر و ۳ ستون به چشم می خورد. این کتیبه یکی از معدود کتیبه های هخامنشی است که در خارج از مرزهای ایران قرار دارد و در نزدیکی قلعه وان واقع شده است.

مرکز خرید وان ای وی ام | Van AVM: مرکز خرید وان ای وی ام Van AVM)  مرکز خرید  در بلوار جمهوری شهر وان قرار دارد و بنابراین برای آن که به این مرکز خرید مدرن برسید، راه سختی در پیش ندارید.فروشگاه‌های avm بیش از ۹۰ برند مختلف را در خود جای داده است.

کلیسای واراگاوانک در شهر وان| Varagavank:

 کلیسای واراگاوانک این کلیسا در 9 کیلومتری شهر وان قرار گرفته و یکی از زیباترین و مهم ترین کلیساهای منطقه است

یکی از معمول ترین وسایلی که در این شهر مورد استفاده است دلموش ها هستند. دلموش ها، وسایلی شبیه ون بوده و نه تنها در مسیرهای شهری، بلکه در مسیرهای بین شهری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که درست با همین ون ها می توانید از مرز رازی خود را به وان برسانید

فرهنگ امپراتوری عثمانی تاثیر شگرفی را در غذاهای ترکیه داشته. میراث غذایی عثمانی در نتیجه ترکیب انواع شیوه های پخت و پز و مواد اولیه غذاها در آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه، مدیترانه و بالکان بوده و ساختاری چند فرهنگی دارد.

به دلیل استفاده فراوان از سبزیجات و ماهی تازه و روغن زیتون مواد پرکاربرد در غذاهای ترکی مواردی چون گوشت، سبزیجات و حبوبات را شامل می شوند و به دلیل استفاده از غذاهای آبکی و خورش، مصرف نان نیز در این کشور بالاست

آبشار مرادیه

یکی از مناطق گردشگری که در 4  فصل سال شاهد حضور مردم محلی و گردشگر است ابشار مرادیه در 88 کیلومتری شهر وان در مسیر دوبایزید قرار گرفته این آبشار 80 متر عرض و 6 متر ارتفاع دارد در مسیر این آبشار باید از روی پل معلق رد شد و به آبشار مرادیه رسید.

 

خانه گربه‌های وان از جاذبه‌های گردشگری جالب شهر وان، به‌خصوص برای طرفداران حیوانات است. گونه نادری از گربه‌سانان در وان زندگی می‌کنند که بیشتر سفید و پشمالو هستند و رنگ دو چشم آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. یکی از چشم‌هایشان کهربایی و دیگری آبی است. این گربه‌ها برخلاف دیگر همنوعان خود که از خیس شدن بیزار هستند، بسیار به آبتنی و آب علاقه دارند. اهالی شهر وان بر این باور هستند که این گربه‌ها تنها جفتی از گربه‌ها بودند که حضرت نوح آن‌ها را سوار کشتی خود کرده است. در سال ۱۹۹۹ میلادی که نسل این گربه‌ها رو به انقراض بود، دولت ترکیه مرکزی برای نگهداری آن‌ها تاسیس کرد و آن را «خانه گربه وان» نامید. این مرکز که در دانشگاه وان قرار دارد برای عموم آزاد است.

SONY DSC

جزیره آکدامار (Akdamar Island)

(Akdamar یکی از زیباترین جزایر شهر وان است که هر ساله گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف ایران به سمت خود جلب می‌کند. این جزیره در دریاچه بسیار زیبای وان واقع است که وسعت آن ۷۰۰ متر است. جزیره آکدامار فاصله ۴۱ کیلومتری از شهر وان دارد و در غرب این شهر زیبا واقع شده است. فاصله این جزیره تا ساحل نیز ۳ کیلومتر است. در واقع دلیل نام‌گذاری جزیره آکدامار مربوط به یک داستان بسیار قدیمی و افسانه‌ای می‌شود. جزیره آکدامار، آنقدر جذاب است که ارزش بازدید را دارد؛.

داستانی که یک شاهزاده به نام تامارا در آن جزیره می‌زیست و عاشق یک فرد غیر اشراف‌زاده شده بود. پسر جوان و عاشقِ شاهزاده، هر شب توسط نور فانوسی که معشوقه‌اش به سمت او می‌گرفت راه را پیدا کرده و شناکنان خودش را از ساحل به سمت جزیره و به دیدار شاهزاده می‌رساند و این دیدارهای عاشقانه همچنان ادامه داشت تا زمانی که پدر شاهزاده متوجه این قضیه شده و یک شب فانوس دخترش را می‌شکند و پسرک را داخل دریاچه به حال خود رها می‌کند. پسرک بعد از گم کردن راهش در دریاچه غرق مشود و جسد او را در جزیره دفن میکنن و اسم جزیره به نام او نام گذاری میشود.

کلیسای صلیب مقدس

کی دیگر از زیباترین جاذبه‌های جزیره آکدامار کلیسای بسیار قدیمی و کهن به نام کلیسای صلیب مقدس است. این کلیسا در زمان امپراتوری ارامنه و به دستور پادشاه آن زمان یعنی گاگیک یکم و اسپوراکان بنا شد. گفته می‌شود این بنا در سال ۹۱۵ تا ۹۲۱ میلادی، توسط معماری به نام مانوئل به طور بسیار استادانه‌ای بنا شد. نمای این کلیسا شامل سنگ‌های بسیار زیبایی می‌شود که رنگ‌های منحصربه‌فردی دارند. فضای داخلی کلیسا نیز بسیار جذاب است و روی دیوارها نقش‌ها و طرح‌های بسیار کهنی وجود دارد که به نظر می‌رسد بعد از یک دوره طرح‌های دیگری روی نقاشی‌های قبلی کشیده شده‌اند. مورخان و باستان‌شناسان این طراحی‌ها را به داستان‌های کتاب‌های مقدس انجیل و تورات ربط می‌دهند

?????????????????????????????????????

 

خانه وارونه شهر وان

خانه وارونه وان یکی از دیدنی‌ های شهر وان ترکیه است که اولین و تنها پروژه خانه معکوس در منطقه است و در سال های اخیر در پارک ایپک احداث شده است. شهر وان ترکیه که در همسایگی ایران قرار دارد، در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه صنعت توریسم انجام داده است و تبدیل به یک مقصد ارزان قیمت به خصوص در بین ایرانیان شده و مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کرده است. تعداد «خانه‌ های وارونه» با صندلی‌ها سقفی، میزهای قهوه‌خوری و سینک‌های سقفی و دیگر وسایل در حال افزایش است.

این خانه ها که توسط کارآفرینان مختلف در بسیاری از شهرها وجود دارد، که توجه ها را به خود جلب می کند. یکی از این خانه ها، خانه وارونه وان ترکیه است که در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع در پارک ایپک، توسط شهرداری ایپکیولو ساخته شده است و از جاهای دیدنی وان ترکیه محسوب میشود. این خانه وارونه در وان ترکیه در 2 طبقه واقع است و  همانطور که از نامش پیداست تمامی مصالح و حتی اسباب و اثاثیه این خانه در وان به صورت معکوس می‌باشد.

موزه وان

این موزه در شهر وان قرار دارد و آثار به‌جای مانده از دوره‌های تاریخی پیش از میلاد مسیح، اورارتیان و عثمانی‌ها که در این ناحیه از ترکیه کشف شده‌اند را نگهداری می‌کند. یکی از قسمت‌های جذاب موزه بخش نسل‌کشی می‌باشد که درباره‌ی قتل‌عام‌ خونین در منطقه وان، اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهد. حیاط داخلی موزه، کتیبه‌ها و حکاکی‌های سنگی شهر حکاری را داراست. در این مجموعه سنگ قبرهای اورارتیانی با کتیبه‌هایشان در معرض نمایش است. در قسمت پایینی موزه گلدان‌های سرخ، طلا و جواهرات اورارتیانی و آثار برنزی نگهداری می‌شوند و قسمت بالایی موزه هم به ظروف سفالی، سکه‌های تاریخی و نسخه‌های خطی اختصاص دارد.

قلعه هوساپ

قلعه هوساپ زیبا به قرون وسطی تعلق داشته و بر روی برجستگی سنگی و در ساحل رودخانه هوساپ قرار دارد. افسانه‌های محلی می‌گویند که معمار قلعه مردی کرد بنام محمودی سلیمان بوده، که پس از احداث این دژ دستانش را قطع کرده‌اند تا دیگر نتواند قلعه‌ای بسازد که هوساپ قادر به تسخیرش نباشد. قلعه‌ی هوساپ در سال ۱۶۴۳ بنا شد و به قلعه‌های خارجی و داخلی تقسیم می‌شود. ۴۰ برج از قلعه خارجی محافظت می‌کند که مسجد و چندین اقامتگاه دارد. قلعه داخلی به‌دلایل استراتژیکی بر روی نوک بلند سنگی بنا شد و سه حیاط دیوار کشی دارد که هرکدام به دو بخش تقسیم می‌شوند. بخش پایینی جاییست که نگهبانان، دروازه‌ها و استحکامات قرار دارند، بخش بالایی محل اتاق نگهبانی است. دیوارهای طولانی و برج‌های زیبای قلعه آن را به یکی از جذاب‌ترین دیدنی های وان ترکیه تبدیل کرده‌اند

 توشپا

«شهر تاریخی توشپا درست در کنار قلعه وان قرار دارد»

توشپا در قرن نهم بوده است. شهر باستانی توشپا در حقیقت شهر قدیمی وان بوده که بقایایش در غرب شهر وان و شرق دریاچه قرار دارد. بقایای موجود در این ناحیه باستانی نشان می‌دهند که قدمت سکونت انسان در منطقه وان به پنج هزار سال پیش از میلاد باز می‌گردد.

 

هتل های وان

 

 

در سال های اخیر و رونق گرفتن مسافرتهای زمینی بین ایران و ترکیه شهر مرزی وان پیشرفت چشم گیری کرده که در میان این پیشرفت صنعت هتل سازی و گردشگری نیزشامل میشود .هتل های شهر وان امروز محبوب مسافران ایرانی شده .در این قسمت از مقاله میپردازیم به چند هتل 3 تا 5 ستاره که مسافران ایرانی بیشترین رزرو دارن.

 

 

هتل کنفریوم

هتل کانفوریوم وان در ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان یک هتل ۵ ستاره در مرکز شهر افتتاح شد و با اتاق‌های شیک، راحت و جادار خود میزبان میهمانان خود در سفرهای کاری و توریستی است. فاصله هتل تا فرودگاه وان ۵ کیلومتر و تا دریاچه وان ۷ کیلومتر است.

 

با اقامت در این هتل می توانید از امکانات بی نظیر بهره ببرید ، هنگام اقامت در این ملک فوق العاده ، مهمانان از خدمات 24 ساعته (وای فای_تاکسی_آسانسور_پذیرش 24 ساعته_اتاق های مخصوص افراد سیگاری_پارکینگ خصوصی_مرکز تناسب اندام_بار) امکانات مشهور هتل The Conforium Hotel Van می توانند بهره ببرند. هتل خدمات شاتل فرودگاهی را ارائه میدهد ؛ هتل دارای منظره دریاچه است ، سونا ، ماساژ ، استخر سر پوشیده ، آرایشگاه زنانه و مردانه ، اتاق بخار و حمام ترکی در هتل وجود دارد در هتل نیز صراف وجود دارد برای تبدیل ارز می توانید به آن مراجعه کنید و افرادی که دارای معلولیت جسمی هستند امکانات ویلچر و سرویس بهداشتی دارای ریل برایشان فراهم شده است ؛ نکته : آوردن حیوان خانگی به هتل ممنوع می باشد.

انواع اتاق‌های هتل کانفریوم:

  • اتاق یک تخته استاندارد
  • اتاق دبل استاندارد
  • اتاق لوکس
  • اتاق یک تخته سوپریور
  • اتاق دبل سوپریور
  • سوئیت یک خوابه.

هتل دارای  36 اتاق میباشد . همه اتاق‌ها مجهز به تهویه مطبوع، صندوق امانات، فضای نشیمن، مینی بار، چای ساز و قهوه ساز، چای رایگان، قهوه، دمنوش‌های گیاهی و تلویزیون LCD هستند. خدمات Wi-Fi و اینترنت سیمی رایگان را در اتاق‌ها ارائه می‌شود. حمام اختصاصی شامل دوش، دمپایی، حوله، لوازم بهداشتی و آرایشی و سشوار است. امکان سرو صبحانه در اتاق‌ها فراهم شده است.

رستوران هتل

 

هتل کانفوریوم وان دارای یک رستوران آلاکارت است که در آن غذاهای ترکی و جهانی سرو می‌شود. صبحانه نیز هر روز به صورت بوفه‌ای سرو می‌شود. غذای مخصوص کودک و غذاهای گیاهی و رژیمی در صورت درخواست در اختیار میهمانان قرار می‌گیرند.

 

لباسشویی (با هزینه)

خشکشویی (با هزینه)

اتو (با هزینه)

مینی بار

رستوران

toys

تهویه مطبوع

تبدیل ارز

استخر

ورود حیوانات خانگی ممنوع

آسانسور

تلویزیون

صندوق امانات

نظافت روزانه

اسپا (با هزینه)

باشگاه ورزشی

دسترسی برای سالمندان و معلولان

رفت و برگشت به فرودگاه (با هزینه)

پارکینگ رایگان

اینترنت رایگان

استخر سرپوشیده

 

 

 

هتل الیت ورد وان

هتل الیت ورلد وان یکی از معروف ترین هتل های لوکس و ۵ ستاره ی شهر توریستی وان در ترکیه است. طراحی این هتل ترکیبی از معماری نئوکلاسیک است که با استفاده از شاخصه های طراحی مجلل و کاخ مانندش به همراه خدمات و امکانات مختلف، یک اقامتگاه مجلل و پر امکانات را برای کسانی که آن را برای اقامت انتخاب می کنند؛ به وجود آورده است.

تهویه ی هوای اتاق به همراه امکان کنترل دستی دمای اتاق، وجود یک تلویزیون LCD در اتاق ها با پوشش شبکه های جهانی و همچنین امکان پخش فیلم های روز دنیا، میز کار، تلفن، دید شهری،خدمات بیاری، دیوارهای مخصوص عایق صدا، سوفا، فرش، ساعت، کمد و دسترسی ویژه به راهروها از جمله خصوصیات اتاق های این هتل است..

 

گاو صندوق دیجیتالی، دستگاه قهوه ساز و دستگاه چایی ساز، یخچال و بطری های آب معدنی از جمله امکاناتی است که در اتاق های این هتل برای شما در نظر گرفته شده است. در سرویس حمام اتاق ها می توانید دوش و وان جداگانه داشته باشید و لوازم آرایشی و بهداشتی ضروری هم به صورت رایگان در اختیارتان قرار خواهد گرفت. سشوار، حوله و دیگر امکانات لازم از جمله مواردی است که باید به آن ها اشاره نماییم.

نواع اتاق های هتل الیت ورد وان

سوییت استاندارد: این اتاق ها ۲۸ متری هستند و یک تخت دونفره یا دو تخت تک‌نفره در آن ها وجود دارد.

سوئیت کینگ: ۱۲۷ متر مربع هستند و یک تخت دونفره در آن ها گذاشته شده است.

اتاق اکسکیوتیو: این اتاق ها ۲۶ متر مربع هستند که یک تخت دونفره یا دو تخت تک‌نفره داخل آن ها موجود است.

سوئیت: ۵۷ متر مربع فضا دارند و در آن ها یک تخت دونفره وجود دارد

 

هتل 4 ستاره نیلز

هتل دِ نیلز وان (The Nill’s Hotel Van) یکی از هتل‌های 4 ستاره وان ترکیه است. وان ترکیه یکی از شهر‌های هم‌مرز ترکیه با ایران است و سالانه مسافران زیادی از ایران به این شهر، به دلایل مختلفی سفر می‌کنند؛ ازجمله محبوب‌ترین دلایل، خرید از وان و استفاده از طبیعت زیبای وان، ازجمله دریاچه وان، جزیره آکدامار و … است.

هتل نیلز وان که در مرکز شهر وان واقع شده است،اتاق های هتل نیلز در وان به صورت یک خوابه یا سینگل، دو خوابه یا دبل، سه خوابه یا تریپل، چهار تخته یا کواد و اتاق های سوییت هستند. تمام اتاق‌ها دارای وای‌فای، تلویزیون، مینی‌بار، گاوصندوق، لوازم بهداشتی رایگان، کتری چای و قهوه، سینی پذیرایی، میز روشویی و بسیاری خدمات دیگر هستند

هتل نیلز وان دارای امکانات متعددی است که رفاه و راحتی مهمانان را تأمین می‌کند و رضایت آن‌ها را جلب می‌کند. امکانات این هتل عبارت‌اند از: پارکینگ رایگان (پس اگر از جمله افرادی هستید که با ماشین شخصی خود به وان سفر میکنید، در صورت اقامت در هتل نیلز، با خیال راحت ماشین خود را در پارکینک اختصاصی بدون نگرانی از امنیت پارک کنید) که هنوز راه اندازی نشده است.، پذیرش 24 ساعته، تراس، آسانسور، سالن استراحت، لابی و سیستم گرمایش

در این هتل حیوانات خانگی مجاز هستند و پذیرش میشوند.

ساعت چک این هتل (check in) یا همان ساعت ورود به هتل، از ساعت 2 ظهر است.

ساعت چک آوت هتل (check out) یا همان ساعت تحویل اتاق تا 12 ظهر است.

دارای اتاق‌های بدون سیگار.

در این هتل مناطق ویژه برای سیگار کشیدن در نظر گرفته‌شده است.

کارکنان هتل به زبان‌های ترکی استانبولی، انگلیسی و فارسی صحبت می‌کنند.

اینترنت بی‌سیم در اتاق‌ها و همچنین در برخی مناطق عمومی هتل به‌صورت رایگان در دسترس است.

این هتل استخر ندارد.

پس از تکمیل رزرو، می‌توانید یک شاتل رزرو کنید.

این هتل استخر سرپوشیده‌ای و اسپا ندارد.

دارای تخت نوزاد

نوزادان تا 2 سال رایگان هستند.

یک کودک تا 6 سال برای هر اتاق رایگان است.

دارای صندلی کودک در رستوران

این هتل برای مهمانان معلول امکاناتی در نظر گرفته است از جمله:

ورودی درب اصلی پای صاف است

آسانسور معلولین

سرویس بهداشتی مناسب برای استفاده افراد معلول

رمپ مخصوص معلولین

پارکینگ معلولین

تجهیزات اتاق آنتی باکتریال

 

هتل 3 ستاره یاقوت یکی از هتل های معروف و نام آشنا برای مسافران ایرانی است.که در سالهای اخیر پذیرای مسافران ایرانی است .موقیعت این هتل در خیابان جمهوری که اصلی ترین خیابان های وان محسوب میشود این اجازو به شما میدهد که به هر نقطه از شهر راحتر دسترسی داشته باشین.

این مجموعه اقامتی دارای امکاناتی نظیر رستوران، پارکینگ خصوصی رایگان برای مهمانان، پذیرش ۲۴ ساعته و سرویس و خدمات اتاق می‌باشد. اتاق‌های این هتل، راحت و دنج بوده و از امکاناتی مانند تلویزیون صفحه تخت، صندوق امانات، ملحفه و حوله، حمام اختصاصی، کمد لباس و غیره برخوردارند

رستوران با ارائه صبحانه سلف سرویس رایگان

اینترنت

متاسفانه امکان استفاده از خدمات اینترنتی در این مجموعه وجود ندارد

پارکینگ

فراهم بودن پارکینگ اختصاصی که استفاده از آن برای همه مسافران رایگان می باشد.

خدمات حمل و نقل

خدمـات رفت و برگشت فرودگاهی

خدمات پذیرش

سرویس شاتل

پذیرش ۲۴ ساعته

خدمات و سرویس اتاق‌ها

خدمات عمومی

اتاق‌های خانوادگی

ممنوعیت استعمال سیگار در اتاق‌ها

در هتل یاقوت وان به چه زبان‌هایی صحبت می‌شود؟

انگلیسی

فارسی

ترکی

هتل تحت پلاس

یکی دیگر از هتل های معروف در خیابان اصلی جمهوریت وان هتل 4 ستاره تحت پالاس است.

هتل تحت پلاس وان در مجموع دارای 100 اتاق بوده و امکانات تقریبا قابل قبولی ارائه می کند ؛ این هتل مجهز به رستوان باز است.

هتل تحت پالاس – taht palace از تجهیزات و امکانات رفاهی اتاق‌های هتل تحت پالاس می‌توان :

 

به تلویزیون صفحه تحت

و شبکه‌های ماهواره‌ای

کتری برقی

سشوار و میز اشاره کرد

صبحانه هتل تحت پالاس وان به صورت بوفه سرو می‌شود

برخی از اتاق‌ها دارای تراس هستند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *