دبی یکی از بزرگترین شهر امارات متحده عربی است. دبی در سال ۱۰۹۵ میلادی ثبت شد. اولین نشانه های شهر سازی در دبی به سال ۱۷۹۹میلادی بر می‌گردد.

ریشه کلمه دبی

احمد محمد عبید شاعر و محقق نیز می‌گوید که ریشهٔ کلمهٔ دبی، دَبا است اما منظور از دبا نوعی ملخ بوده‌است.

شهر دبی در سال ۱۸۳۳ به دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم به‌طور رسمی به عنوان یک شهر بنیان شد.موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شد از قرن بیستم به یک بندر مهم تبدیل شود.ساحل مارینا در شهر دبی

واحد پول دبی

در سال ۱۹۶۶ و با کشف نفت در دبی و کشور قطر تصمیم به راه‌اندازی یک واحد پولی جدید به اسم «مجلس نقد قطر و دبی»، به جای «روپیهٔ خلیج» قبل از این پول رایج بود گرفتند.

واحد پول شهر دبی

در سال ۲۰۱۲ دبی ۲۲مین شهر گران‌قیمت جهان و گران‌قیمت‌ترین شهر خاورمیانه معرفی شد.

مساحت و جمعیت شهر دبی

مساحت شهر دبی (۱٬۲۸۷٫۴ کیلومتر مربع) و جمعیتی بالغ بر(۱٬۷۷۱٬۰۰۰) تن می‌باشد.

آب و هوای شهر دبی

دبی در فصل تابستان بسیار گرم، پر باد و مرطوب است و به‌طور میانگین دارای دمایی در حدود ۴۰ درجهٔ سانتی‌گراد و در زمستان دارای دمای ۲۳ درجهٔ سانتی‌گراد می‌باشد.

ترابری در شهر دبی 

ترابری در شهر دبی 

هوایی : فرودگاه بین‌المللی دبی (یاتا: DXB؛ ایکائو: OMDB)

زمینی : پنج راه اصلی دبی را به شهرهای دیگر کشور امارات متصل می‌کند: آزادراه شیخ زاید، آزادراه امارات، بزرگ‌راه دبی-حتا، آزادراه دبی-الهباب، آزادراه عود میثا.

علاوه‌بر این ۵ بزرگ‌راه اصلی، چند بزرگ‌راه دیگر نیز مناطق مختلف دبی را به هم متصل می‌کند. بخش غربی و شرقی دبی نیز توسط ۴ پل با نام‌های ال مکتوم، قرهود، بیزنس بی و پل شناور و ۱ تونل با نام شندغه وصل می‌شود.

دریایی : دبی دارای دو بندر اصلی است: بندر راشد و بندر جبل علی. بندر جبل علی بزرگ‌ترین بندرگاه خاورمیانه، بزرگ‌ترین بندر خاورمیانه و ۷اُمین بندر شلوغ جهان است.

گردشگری در شهر دبی 

دبی به «پایتخت خرید خاورمیانه» مشهور است و به تنهایی بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ (شامل دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان) را در خود جای داده‌است ضمن اینکه دبی یکی از شهرهای مدرن جهان با مراکز خرید دنیا مثل دبی مال، امارات مال و …، برندهای پوشاک و جواهر، و پیست اسکی سرپوشیده در دل کویر، ورستوران‌های خوشمزه و … است.

ساحل مارینا در شهر دبی

جشنواره خرید در شهر دبی

این فستیوال هر ساله به مدت یک ماه از ژانویه شروع می‌شود. این فستیوال کل دبی را به یک مرکز خرید تبدیل می‌کند. علاوه بر آن، این فستیوال دربرگیرنده برنامه‌های موسیقی، نمایشگاه‌های هنری و رقص محلی است.

گردشگری فرهنگی در شهر دبی

فرهنگ : دبی در حال غنی ساختن فرهنگش است با ساخت دهکده فرهنگی دبی که شامل موزه‌های هنری و کتابخانه‌ها و مدارس رقص و موزیک، فروشگاه کتاب‌های کمیاب و فضاهای باز برای تفریح و استراحت است. شهر دبی دارای چندین سالن تئاتر است از جمله تالار سلطنتی، تئاتر جامعه دبی و تئاتر مدینه که میزبان بسیاری از کارهای هنری و تولیدات کشورهای غربی است. جشنواره بین‌المللی فیلم دبی، جشنواره‌ای است که هر ساله در این شهر برگزار شده و ستاره‌های دنیا را از سراسر جهان جذب می‌کند.

پارک های آبی شهر دبی

پارک های آبی شهر دبی
پارک آبی وایلد وادی | رزرو آنلاین پارک آبی دبی با قیمت باور نکردنی

وایلد وادی

وقتی وارد پارک آبی وایلد وادی دبی که می‌شوید، همه‌چیز به طرز شگفت‌انگیزی جذاب است. حتی شاید با خودتان فکر کنید اینجا دست‌ کمی از سرزمین عجایب ندارد.

آن‌قدر کارهای هیجان‌انگیز می‌توان در این پارک کرد که انتخاب یکی از بین همه آن‌ها سخت‌ترین کار ممکن است. برای اینکه بتوانید بهترین تفریحات آبی را اول امتحان کنید و هیچ‌چیزی را در پارک آبی دبی از دست ندهید.

واندر لاند واندر لاند در شهر دبی

آکواونچر

این مجموعه آبی در بردبی واقع شده است و فاصله کمی با مهم‌ترین مکان‌های دبی دارد. پارک آبی واندرلند ۲۵۰ هزار متر مربع مساحت داشته و یکی از بزرگترین پارک های آبی دبی به‌شمار می‌رود. در این مجموعه وسیع، تعداد زیادی وسایل بازی سرگرمی مختلف وجود دارد که افراد در سنین ۲ تا ۲۰۰ سال می‌توانند در آن تفریح کنند. از شتر سواری تا پرتاب شدن با شاتل تا ۶۴ متر در این مجموعه انجام می‌شود و گردشگران می‌توانند آن را تجربه کنند.

پارک آبی آتلانتیس پارک آبی آتلانتیس در شهر دبی

پارک آبی آتلانتیس در دبی  یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود و به عبارتی قسمتی از محوطه یک هتل است که در جزیره ‌ای با نام پالم جمیرا دبی قرار گرفته است.

مراکز خرید شهر دبی

دبی‌ مال

معروف‌ترین و پرطرف‌دارترین مرکز خرید آسیا است. این مرکز خرید بخشی از پروژهٔ ۲۰ میلیارد دلاری برج خلیفه، بلندترین سازهٔ جهان می‌باشد و دارای بیش از ۱٬۲۰۰ فروشگاه است.

از امکانات تفریحی این مرکز خرید می‌توان به یک زمین یخ با استانداردهای المپیک، یک آکواریم و باغ‌وحش زیر آب، چندین سینما، شهربازی و سالن غذاخوری اشاره کرد.همچنین آب‌نمای دبی در کنار این مرکز خرید ساخته شده‌است. آب‌نمایی که به گفتهٔ سازندگانش، تماشایی‌ترین نمایش فوارهٔ موزیکال جهان است.

ابن بطوطه

مرکز خرید ابن بطوطه دبی جزو بزرگترین مراکز خرید در این شهر است که در خیابان شیخ زاید و در میان دو جزیره پالم جمیرا و پالم جبل علی قرار گرفته است. در این مرکز خرید حدود ۶ میانه بازار یا سالن اصلی وجود دارد که هر یک، از شهرها و جاذبه هایی که سیاح بزرگ مراکشی قرن چهاردهم یعنی ابن بطوطه در طول دوران زندگی خود ازآن ها دیدن کرده است، الهام گرفته شده است. به ترتیب زیر با این محوطه ها روبرو می شوید:

  1. بازاری با حیاط و دکوراسیون چین
  2. بازاری با حیاط و دکوراسیون هند
  3. بازاری با حیاط و دکوراسیون پرشیا
  4. بازاری با حیاط و دکوراسیون مصر
  5. بازاری با حیاط و دکوراسیون تونس
  6. بازاری با حیاط و دکوراسیون آندولوسی

امارات مال

مرکز خرید امارات مال در مرکز شهر دبی قرار دارد و یک مکان بسیار لوکس و زیبا است که از لحاظ بهترینی ، دومین دبی و امارات است ، این مرکز خرید در 4 طبقه ساخته شده است و مساحت آن 233،467متر مربع می باشد و بالغ بر 560 مغازه و فروشگاه در آن جای گرفته اند ، جذابیت های این مال بسیار زیاد است و خوب است بدانید که بزرگ ترین پیست اسکی سرپوشیده خاورمیانه در همین جا است ، علاوه بر آن می توانید از شهربازی ، مجتمع سینمایی ، سالن تئاتر بزرگ که 500 نفر در آن جا می شوند استفاده کنید ،

مارینا مال

مرکز خرید مارینا مال دبی یکی از مشهورترین مراکز خرید در این شهر است.  خرید یکی از جذاب ترین کارهایی است که در طول سفر می توان انجام داد. زمانی که فروشگاه های مختلف را زیر و رو می کنید با اجناس متنوعی رو به رو می شوید که هر کدام شان قیمت ها و ویژگی های خاصی دارند.

سایر مطالب : منطقه لارا

سیتی سنتر

مرکز خرید سیتی سنتر دیرا از سه طبقه تشکیل شده است که تقریبا ۳۷۰ فروشگاه را در دل خود جای داده و بسیاری از برندهای معتبر و گران قیمت را در کنار برندهای متوسط عرضه می کند. این مرکز در سال ۱۹۹۵ تاسیس گردیده است.

فستیوال سیتی

فستیوال سیتی یا شهر جشنواره دبی ، نام یک منطقه تفریحی ، تجاری و مسکونی در دبی است و به ” شهری در شهر دیگر ” شهرت دارد .

بازارهای سنتی دبی

  • مرشد – نایف – سبخه ( قدیمی ترین بازار دبی )
  • طلایی دبی – الراس – بندر طالب
  • جمیرا – تیس – بلوشستان
  • تخته – مدینه الجمیرا – ریف مال

سافاری دبی ( Dubai safari )

گشت و گذار با خودروهای سافاری دبی یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدارترین سرگرمی ‌ها برای گردشگران به ویژه در نوروز و زمانی که هنوز شدت گرما زیاد نشده، می باشد که مردم این شهر نیز به آن علاقه بسیار زیادی نشان می دهند. 

سافاری دبی ( Dubai safari )

هتل های مناسب در شهر دبی

  • هتل ۵ ستاره جمیرا امارات تاورز دبی

ساحل مارینا در شهر دبی

  مینا السلام دبی ۵ ستاره، یکی از مجلل ترین هتل های دبی

  • هتل ۵ ستاره سوفیتل دبی
  • هتل ۵ ستاره آسیانا دبی

هتل های ۴ ستاره دبی

  • هتل ۴ ستاره ویدا دبی

  • هتل ۴ ستاره رادیسون بلو دبی
  • هتل ۴ ستاره شراتون
  • هتل ۴ ستاره منزل

هتل های ۳ ستاره دبی 

  • هتل فورچون دیره

  • هتل ساند اند سندز
  • هتل کلاریج دبی
  • هتل سیلیکون اوسیس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *